Fijne kerst en een gelukkig 2014 - Reisverslag uit Phong Nha, Vietnam van Maartje Mieke - WaarBenJij.nu Fijne kerst en een gelukkig 2014 - Reisverslag uit Phong Nha, Vietnam van Maartje Mieke - WaarBenJij.nu

Fijne kerst en een gelukkig 2014

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

18 December 2013 | Vietnam, Phong Nha

Nou, wat Mieke nu heeft gedaan! Het is echt ongelooflijk! Zelfs als je haar goed kent, had je het niet van haar verwacht! Ja, ik heb werkelijk tranen met tuiten gelachen! Ze heeft haar stoute onderbroek aangetrokken en een mailtje gestuurd naar ja.... Arie Boomsma! En met de volgende tekst “hoi Arie, ik ben een lange blonde meid van 25 jaar en jouw aanblik maakt me iedere dag gelukkig als ik weer op mijn fietsje zit”.

Het begon namelijk zo.. We hadden een korte vakantie in onze vakantie en na een aantal dagen strand, zee , zon, zoute lucht en prachtig uitzicht besloten we weer wat actiefs te gaan doen. We boekten een twee-daagse kajaktocht door de Ha Long baai. Deze baai is bezaaid met kleine bergachtige eilanden, volledige begroeid met vegetatie en tussen die bergen kun je heel goed kajakken. We overnachtten op een klein strandje in de baai en daar kwamen ook andere toeristen. Zo ook Nederlanders , want we vonden de Nederlandse Cosmopolitan van oktober dit jaar. Vol genot hebben we de mooie mannen met schattige kleine poezen bestudeerd. En tot ons grote blijdschap zat er ook een interview met Arie Boomsma in. Nu heeft Mieke sinds kort een telefoonhouder op haar stuur zitten, zodat ze ook met haar GPS en Google maps kan fietsen (een hele grote stap voor de niet-zo-technische Mieke). In die telefoonhouder zat een plaatje van een dame in bikini. Deze dame is sinds kort vervangen voor een lachende Arie en Mieke is helemaal verliefd. Zo af en toe hoor ik haar mijmelen over wat ze zou zeggen als ze hem zou tegen komen. En zo doende heeft ze hem een mailtje gestuurd. Ze kreeg ook een antwoord (wel van zijn agency, maar toch); “succes met jullie bijzondere reis”. Nou! Ongelooflijk he! Ze is ook zwaar jaloers op mijn zusje, die Arie in het Vondelpark heeft ontmoet. (Ik moet van Mieke schrijven dat het allemaal wel meevalt en het bovenstaande een beetje is aangedikt, anders mag ik dit niet posten).

Maar dit is niet het enige gekke avontuur van M&M. Zo hebben we drie dagen opgesloten gezeten in het “Comfort Inn Hotel” in Hepu, wachtende op de orkaan Haiyan die zoveel schade in de Filipijnen heeft aangericht. Deze orkaan was inmiddels veranderd in een zware storm, maar we zaten zo dicht bij de kust dat we niet wisten of we de orkaan of de zware storm zouden krijgen. We hebben ieder uur gekeken op een orkaan-voorspellings-website naar hoe krachtig de orkaan was en of hij over ons heen zou komen of ons zou schampen. Mieke is ook bijna bij de receptie gaan vragen of we niet naar de 1e verdieping konden verhuizen. We zaten op de 9e en als het hotel zou instorten, is de eerste wel wat veiliger om weg te komen. En toen Haiyan kwam, was hij eigenlijk alleen maar een heftige storm met veel regen.

Van Hepu zijn we naar Beihai gefietst, waar ik een avond aardig dronken ben geworden met een aantal Chinezen na een potje Texas Poker. In het begin heb ik aardig wat bier moeten drinken, doordat ik steeds verloor. Maar na een tijdje begon ik het spel te begrijpen en heb ik zelfs een aantal keer gewonnen! We zijn ook nog mid-nachtelijk gaan snacken, maar het was geen friet maar een bordje noodle-soep.

In Beihai hebben we de boot naar het Chinese eiland Hainan gepakt. Op de boot kwamen we een enthousiaste Chinees tegen die tot aan Vietnam met ons mee wilde fietsen. Dat hij geen fiets had, leek hem niet te deren. Een dag later kregen we een sms-je dat hij ons toch niet kwam opzoeken, het was allemaal niet haalbaar. De boot kwam aan in de hoofdstad, Haikou, waar we ’s avonds in een kroeg heerlijke Paulaner hebben gedronken. Daarna kregen we rijstewijn aangeboden van de plaatselijke radio-dj en uiteindelijk zijn we katjelam naar huis gefietst. Ik heb een grote bos bloemen uit de kroeg meegenomen en die aan vele Chinezen op te terugweg uitgedeeld. Ik heb zelfs nog met mijn dronken hoofd een kipburger bij de KFC gekocht voor de dakloze man die ervoor lag. Hij kreeg eerst een lading bloemen, maar toen bedacht ik me dat je die niet echt kunt eten.

We hebben het halve eiland Hainan rondgefietst. We konden ook eindelijk weer kamperen en hebben ons tentje op een verlaten strandje neergezet. Helaas hebben we die nacht niet goed geslapen, want de zee kwam wel heel dichtbij en we waren bang dat we weggespoeld zouden worden. Het was ook nog eens volle maan, dus misschien was het wel springtij. Later hoorde ik van mijn vader, op een verbaasde-nou-Maartje-weet-je-dat-nog-niet-toon, dat het juist met nieuwe maan springtij is, omdat de maan en de zon dan tegelijkertijd aan de zee trekken. Tja... voor niks wakker gelegen.

We hebben ook een nachtje in een boeddhistische tempel gekampeerd. Of Mieke heeft er gekampeerd, ik heb gewoon in het logeerkamertje op het bed geslapen. Het zat namelijk zo, er zaten grote zwarte spinnen in de kamer. Bij de eerste die we zagen heb ik haar wijs gemaakt dat hij hartstikke dood was, maar toen de boeddhistische monnik met een zaklamp op de tweede scheen, heeft ze gegild en de monnik hard in zijn arm geknepen. De derde grote spin zat op de wc-rol, die Mieke oppakte omdat ze naar het toilet moest. Ik heb haar nog nooit zo bang gezien, ze stond te trillen op haar benen. Uiteindelijk zijn we naar een andere logeerkamer verhuisd, waar Mieke de binnentent heeft opgezet, voor optimale spin-bescherming. We hadden wel een muis in onze kamer, onder de koelkast.

We waren helemaal in onze sas op Hainan. Op het vasteland in China is er niet veel natuur meer, elk stukje grond wordt gebruikt voor de landbouw. Maar op Hainan was er nog wel een beetje natuur. Tijdens een van onze pauzes kregen we bezoek van drie mannen en twee jongetjes. Die jongetjes hebben ons gedurende de hele pauze staan aan te gapen, op een meter afstand. Maar de mannen waren erg lief, we kregen van hen ieder een verse kokosnoot. We hebben de lege kokosnoten achtergelaten, waarop we de gezichten van Agnes en Martin hebben getekend (zie foto, en tweede foto van Agnes en Martin op mijn grote tenen).

Toen we op de helft van het eiland waren, hebben we de trein en de boot terug naar Beihai gepakt. We hadden nog maar vijf dagen op ons visum en moesten doorfietsen om op tijd bij de grens te zijn. We moesten precies op de 27e de grens over, want dan ging ons Vietnamees visum in en een dag later werd ons Chinees visum ongeldig. We hadden ons er een beetje druk over gemaakt, stelletje kippetjes dat we zijn, maar de grens oversteken was appeltje eitje. Vanaf daar zijn we doorgefietst naar der Ha Long baai,een natuurgebied dat Unesco World Herritage is.

Daar hebben we ook Sinterklaas gevierd. Helaas zonder pepernoten, maar ik heb me wel ziek gegeten aan M&M’s, iets wat eigenlijk veel beter bij ons past. We hadden beide al een maand geleden Sinterklaascadeaus voor elkaar gekocht en hebben ook af en toe onze schoen gezet, in de hoop dat Sinterklaas er in China ook wat in zou stoppen. Nou, dat heb ik geweten, want de Sint was inderdaad langs geweest en had Chup-a-Chup lollies in Miekes schoen gestopt. Maar Mieke had dat helemaal niet verwacht en dacht dat er een spin in zat. Helaas was ik op dat moment in de buurt en werd, net als de monnik, hard geknepen. Heeft er iemand een tip waardoor Miekes spinangst niet wordt omgezet in knijpreflex? Dat bespaart me wat blauwe plekken.
Maar Sinterklaasavond was geniaal! We hebben mooie gedichten voor elkaar geschreven, ik heb een geweldig poep-gedicht van haar gekregen! En hele mooie cadeau’s, waaronder een plastic kip die kan kukelen als je erin knijpt en een massageroller voor je neus. Ze heeft van mij een speakertje gehad, waardoor ze iedere ochtend muziek kan luisteren.

Dan nog een opsomming van de verdere hoogtepunten. We hebben vandaag een spaak vervangen, waarvoor we de cassette hebben moeten verwijderen. We hebben onze oktober Cosmopolitian weggegeven aan twee Vietnamese jongens die er heel blij mee waren. Ze moesten er ook voor verzitten...al dat Westers schoon maakte beneden ook indruk. We hebben een vliegende aap in de jungle gezien. We hebben bij mensen gekampeerd, de man des huizes had ADHD en in de plaatselijke winkeltje hebben we daar een echte mongool gespot. De ADHD-er kwam even later ook naar het winkeltje, wat geniale taferelen opleverde samen met de Mongool. We zijn een Hollander (Thieme) tegengekomen die al 1,5 jaar aan het fietsen is en voorlopig nog niet naar huis wilt (iedere zondag vertelt hij over zijn avonturen op radio 2, 14 uur)! Mieke is uit haar kajak gekletterd toen ze uit wilde stappen.. zeiknat kwam ze boven drijven. Eenmaal verdwaald in de jungle kwamen we een jongen uit Enschede tegen die ons weer op het juiste pad heeft gezet. Mieke heeft 5 maanden haar bidon niet gewassen en was verbaasd dat er schimmel in groeide. Het heeft zeker nog een maand geduurd, voordat ze haar beschimmelde bidon heeft schoongemaakt. We hebben behoorlijke ruzie gehad met een boswachter, zo erg dat de vogels wegvlogen.We hebben in een Nationaal park gekampeerd naast een karaokegekte waar onze tent van trilde door de sterke beat. Op diezelfde kampeerplek moesten we de volgende ochtend snel wegwezen, omdat ze uitgerekend op die ene vierkante meter waar onze tent stond een boom moesten planten...

Al met al hebben we veel gelachen, af en toe een traantje gelaten, maar vooral heel veel gefietst! Laten we dat niet vergeten :-)

We wensen je fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. Mochten je dromen dit jaar niet zijn uitgekomen (zoals bij ons wel het geval was) dan hopen we dat 2014 het jaar mag zijn dat ze uitkomen! But be careful what you wish for, your wishes might come true!

Onder het knopje video’s vind je onze kerstkaart. Mocht je willen meezingen, hier volgt de tekst:

The weather outside is brightful
And the sun is so delightful
And whether it is time to go (by bike)
Let it snow! Let it snow! Let it snow!

We zijn al 5 maanden onderweg
En hebben nog niet veel pech
Van Holland naar Singapore
We gaan maar door! Gaan maar door! Gaan maar door!

We begonnen onze reis naar Berlijn
Gezellig samen met die Fraulein Luteijn.
We fietsten door de Baltische Staten
Waar de Horzels achter ons aan zaten.

In Rusland pakte wij de trein
Met Sannie erbij, dat was fijn
Van Moskou naar Irkutsk
Tjoeke Tjoeks. Tjoeke Tjoeks. Tjoeke Tjoeks

In Mongolië voelden wij ons thuis
De nomaden hebben ook een opvouwbaar huis
In China fietsen we langs de rijstterrassen
En hebben veel Chinezen doen verrassen.

We wensen jullie een gelukkig nieuwjaar
Wij maken onze dromen waar
We wish you all the best
Fijne kerst! Fijne kerst! Fijne kerst!
Fijne kerst! Fijne kerst! Fijne kerst!
Fijne kerst! Fijne kerst! Fijne kerst!

Het filmpje is de komende week ook te downloaden op http://we.tl/Zw7DnEC31R

Liefs Mieke en Maartje











  • 18 December 2013 - 11:23

    Jan (Papa):

    We moesten er even op wachten, maar het is weer een prachtig verhaal geworden. Je kunt Arie Boomsma trouwens ook een tweet sturen hoor, zijn Twitter adres is @arieboomsma
    Wie weet, komen jullie nog eens in een TV programma van hem. In ieder geval hele fijne kerstdagen gewenst en dan op naar 2014, dat voor jullie wat eerder zal beginnen dan voor ons.
    Liefs,

  • 18 December 2013 - 13:02

    Jeb Roer:

    Hahahaha geniaal filmpje ook! mooie choreografie, en ook je zangkwaliteiten mogen er best wezen hoor Maartje, les gehad van Mieke?
    Hier is wat minder sneeuw gevallen dan op jullie video, maar de kerstsfeer zit er goed in. Morgen grote labschoonmaak en erna de kerstborrel. Kunnen we weer weddenschappen houden welke student er als eerste onder te tafel ligt:)
    In ieder geval hele fijne kerstdagen gewenst en dan op naar 2014, dat voor jullie wat eerder zal beginnen dan voor ons.

    Liefs,

  • 18 December 2013 - 13:54

    Sannie:

    Ik ben nu ook wel nieuwsgierig naar dat poepgedicht eigenlijk...
    En heb jij die plastic kip gekregen Maartje? Geef 'm anders aan Mieke, dan heeft ze meteen iets om in te knijpen als ze weer een spin ziet! ;)

  • 18 December 2013 - 14:05

    Mieke:

    Lieve Maartje,

    Hahahahaha geniaal filmpje ook! Mooie choreografie, en ook je zangkwaliteiten mogen er best wezen hoor Maartje, ja dat komt inderdaad door de lessen van Mieke.
    Ik wed dat Rutger als eerste onder de tafel ligt tijdens de kerstborrel. En hopelijk maken ze een mooie tekening op je gezicht! Stuur een foto als dat het geval is:)
    Jullie ook in ieder geval fijne kerstdagen gewenst en dan op naar 2014, dat voor ons wat eerder zal beginnen dan voor jullie..

    Verder is het stuk over Arie Boomsma natuurlijk een broodje aapverhaal. Wel ontvang ik graag de tips om de spinnenangst te verminderen, heb er behoorlijk last van (en andere mensen zijn ook de dupe van mijn gedrag..). Los van al mijn blunders deze maand, vind ik Vietnam fantastisch. Volgende maand volgt een verhaal over alle mooie acties van Maartje. Daar zijn er ook genoeg van;) Zoals dat ze een poes aan het borduren is... wat voor nieuws is dat! Daar is Arie niks bij..

    Liefs Mieke

  • 18 December 2013 - 17:11

    Tini Hollemans:

    Hoi Maartje en Mieke, met een glimlach jullie verhaal gelezen, wens jullie daar in den vreemde
    een heel fijne feestdagen en alle goeds voor 2014
    heel veel plezier nog groetjes Tini Hollemans dikke knuffel en kus

  • 18 December 2013 - 23:07

    Ria:

    he lekkere gekke meiden, weer genoten van verhaal, foto's en film, maar ik geloof dat Hein nog een keer even langs moet komen voor wat zanglesjes......
    het plezier straalt van jullie af en de achtergronden zijn om stikjaloers van te worden.
    Ik wens jullie fijne en aparte feestdagen (gaat zeker lukken) en een mooi vervolg van jullie bijzondere reis in 2014!!!!!!! lieve groet van Ria

  • 19 December 2013 - 06:20

    Nico:

    Goede morgen lieve M en M etjes

    Weer een heerlijk verslag,dat Mieke verliefd is op Arie is niet erg hoor half vrouwelijk Nederland geilt op hem,tja wil Mieke niet ontmoedigen maar zou zeggen droom rustig verder wel met oogjes open anders rij je de sloot in.

    Dat jullie bij die storm in jullie hotel wilde verhuizen naar de éérste verdieping,je kan het ook zo bekijken ; woon je op de éérste verdieping ben je misschien eerder buiten en dat gunstig,maar red je dat niet zal je meer puin op je eigen dak krijgen als dat je boven op de berg beland,ach het leven is keuze maken.

    Dat heeft onze directeur ook gedaan;we zouden afgelopen Maandag kerst brunch hebben maar hij ging liever golfen in Spanje ,ja leuk maar nu hebben we kerst ontbijt vandaag om 8 uur,ook leuk maar vandaar zit ik nu al te typen en moet om 7.15 uur gaan rijden.Ach nu éérst maar bakkie zetten anders kan mijn wagen de weg straks niet vinden.Zo die loop door en is zo klaar.

    Wel vet tof dat jullie za aan Kajakken zijn !!! Helemaal mijn meiden dus (en Mieke ;Arie houd niet van Kajakken hoor,IK wel !!) zag prachtige foto's die jullie gemaakt hebben en daar wil ik ook best wel kajakken,en dat je er eek keer uitdonderd geef niks zolang je maar geen ongedierte als haaien en dat soort tegenkomt.(Mijn koffie is door en smaakt prima op de vroege ochtend.)

    Over ongedierte gesproken;heb net bij opstaan een spin overlopen,tje hij niet gewent dat ik zo vroeg op ben ( enkele jaren terug zou ik al weg geweest zijn maar nu niet meer) vroeg wat hij moest maar keek alleen eigenwijs en zij niks .tja moet je niet doen hij nu plat in de prullenbak.

    Wat de spinnen van Mieke betreft ;je zou voor de ingang(deur of tentopening) een rijtje stenen kunnen neerleggen ,gewoon kiezel stenen zoeken voor de ingang leggen ,zelf of Maartje er overheen stappen en ingang sluiten.klaar is Keesje of in dit geval Mieke.

    Zo ga even de krant lezen,niet dat er veel zinnigs in staat maar dan heb ik het idee dat ik goed op de hoogte ben van de wereld problementiek oef wat moeilijk woord krijg het niet eens goed gespeld maar ga toch maar even lezen.

    Nou lieve Mieke ga jij maar met je neusje op het stuur naar Arie kijken en Maartje let jij dan op dat Mieke niet een bocht mist.

    Lieve meiden fijne goede tochten en geniet

    Liefs X X X
    Nico

  • 19 December 2013 - 11:09

    Riet:

    Hoi Mieke en Maartje

    Het verhaal van de spinnen doet mij denken aan de kakkerlakken waar Trudie en ik op een reis door Indonesie kennis hebben mee gemaakt. Ik heb Trudie nog nooit zo hard horen gillen. Overal zaten ze op, in of onder.(gelukkig kon ze mij niet knijpen.) Maartje houdt afstand. Mieke kent haar krachten niet.
    Maar wat een verhalen zeg. Jullie beleven genoeg om een dik boek te schrijven.
    Kreatief zijn jullie ook nog.
    Enne, proberen jullie ergens een wit voetje te halen?
    Wat zijn jullie benen bruin.
    Lieve meiden, ik wens jullie niet alleen veel reisplezier toe in 2014, maar vooral gezondheid.

  • 19 December 2013 - 17:54

    Thecla:

    Lieve gekke meiden
    He, he, wat was ik benieuwd naar alle verhalen.
    Ondanks dat wij de privileges hebben van zo nu en dan een appie of een mailtje.
    We kunnen er geen genoeg van krijgen.
    Heerlijke verhalen voor onder de kerstboom. We kunnen er lekker op door fantaseren.
    En voor 2014;
    herhaal ik de woorden die Mieke op de keukenkast heeft geschreven voor ze wegging;
    de herinneringen voor later, kun je alleen nu maken;
    so make your dream true.
    veel liefs, Thecla

  • 20 December 2013 - 12:11

    Ilse:

    hahah lieve miep en maart,

    Ik lach me kapot om jullie video hahaah! En wat een verhalen weer! Vanaf nu een spinnenalertheid actief zo in de tropen! En wat superleuk dat jullie nu in zuid-oost azie zitten; de verhalen worden dan herkenbaar voor henkie en mij; genieten!
    En maartje; succes met Mieps knijpreflect; gewoon terugknijpen misschien?!
    hebben jullie de Pho al gegeten? Zal vast wel!
    Geniet van de kerst in Ho Chi Minh en nieuwjaar in Pnom Penh!
    En miep, tip voor lonesome weekje in Cambodja: fiets naar Battambang, huur daar een riksja voor een halve dag en vraag of hij je naar de floating villages kan brengen: uurtje rijden, ga dan met een bootje rondvaren: toppunt van Cambodja!
    Meiden, zal gek zijn om met kerst niet bij jullie familie te zijn, maar tevens een onvergetelijke ervaring!

    Veel liefs ils en henk


  • 20 December 2013 - 12:13

    Ilse:

    o ja, en jullie liggen waarschijnlijk al te pitten als wij het nieuwe jaar nog moeten instappen! Ik zal proosten op een bezopen M&M!

  • 20 December 2013 - 20:27

    Cilia:

    Hoi M&M, geweldig, al die verhalen, foto's, flimpje etc.etc. Ik kijk er elke keer weer naar uit.
    Veel fietsplesier en gezondheid voor 2014

  • 20 December 2013 - 21:47

    Mena (mama):

    Leuk verhaal, je hebt overal in de wereld poezen en spinnen Ik lees juliie vehalen regelmatig.

  • 25 December 2013 - 07:27

    Nico:

    Hallo lieve Maartje en Mieke

    Hele fijne kerstdagen ook voor jullie X X X
    zullen in Vietnam toch zeker ook kerst vieren en waarschijnlijk op heel andere manier dan hier dus lijkt mij voor jullie leuk om ook die ervaring mee te krijgen.Andere cultuur en gewoonte's,hoop dat jullie in de positie zijn dat mee te krijgen en niet met zijn twee'en op een bergtop zitten weg te regenen.

    Hier in Holland hebben we van de week weer een "storm" gehad en ik ben met een vriend wezen kajakken op het Wolderwijd,het waaide dus erg stevig en was vet hard werken en bijna enkele keren om gegaan,over omgaan gesproken ,ik ben in het zwembad omgegaan helaas niet in het water maar in de gang waar veel water op de glade tegels lag.Heb met mijn kop enkele tegels aan baggels "gekopt" lukte aardig maar ook twee snede in mijn kop,nou is dat niet erg want dat heeft Clint Eestwood,Bruce Willes en Jaen-Claude van Damme óók en daar hangen de dames ook om de nek net als bij Arie hoe heet hij ook alweer,dus komt helemaal goed met mij.

    Was vanmorgen weer veel te vroeg wakker dus mooie gelegenheid om jullie fijne dagen te wensen.

    Liefs XXXXX
    Nico


  • 25 December 2013 - 20:51

    Agnes :

    Lieve meiden,
    Het is 1e kerstdag en heb net jullie filmpje kunnen bekijken. Heb nl. een nieuwe computer en nu komt het gaaf en snel over.
    Wat ik ermee wil zeggen: Fijne Kerst, fijne Kerst, fijne Kerst ....ook voor jullie dus.
    Martin en ik zijn zeer vereerd dat we nu ergens op Hainan liggen in de vorm van kokosnoten. Hoop niet dat die Chinezen met ons gaan voetballen, want daar krijg je zo'n hoofdpijn van. Maartje, Martin is knapper dan op die kokosnoot hoor.
    Weer genoten van jullie verhaal en belevenissen.
    Ik weet nu zelf een heel klein beetje hoe Ulaan Batar er uitziet. Erica Terpstra heeft een reisprogramma en 2 weken terug werd de reis uitgezonden dat ze daar was. Vond het heel indrukwekkend en weet nu hoe een ger er van binnen uit kan zien.
    Gisterenavond waren Martin en ik in de Nachtmis in een kerk en vertelde Martin mij dat deze gebouwd is als een tent. En inderdaad toen ik goed keek, leek de kerk ook op een tent. Nooit geweten, terwijl deze kerk al jaren in de buurt staat (Pauluskerk Pieter Calandlaan) Misschien weet Mieke hem te staan. Maar toen dacht ik dus aan jullie, want die kerk is dus ook een soort ger.
    Zou wel een kijkje willen nemen hoe jullie nu Kerst aan het vieren zijn. Van Thecla net begrepen dat jullie vannacht Maria en Jozef waren :)
    Sinterklaas hebben jullie op z'n Hollands gevierd al is het dan zonder pepernoten, maar vier Kerst maar op z'n Vietnamees. Horen wij later wel hoe dat er daar aan toegaat.
    Mieke en Maartje de jaarwisseling staat voor de deur. Wij wensen jullie vanuit Sloten heel veel goeds voor 2014 toe. Blijf voorzichtig doen, dan zien we jullie ergens in het nieuwe jaar wel een keer heelhuids terugkeren naar Nederland. Geniet eerst nog van een paar maanden fietsen.
    Liefs van ons
    Agnes en Martin.


  • 27 December 2013 - 22:23

    Ans Rendering:

    Hoi Mieke en Maartje,

    Een heel goede jaarwisseling, w.s. wel zonder oliebollen!
    Moeder Thecla zal ze wel bakken en misschien wel een paar invriezen voor je. Hans gaat in ieder geval voor de familie bakken.
    We wensen jullie hele mooie jaarwisseling op de plek, waar jullie dan zijn en voor 2014:
    Nog vele mooie avonturen en een goed vervolg van jullie reis!

    Lieve groeten Hans en Ans.

  • 30 December 2013 - 19:38

    Ria:

    Hallo Mieke en Maartje,

    Wat een fantastische verhalen,jullie schrijven het zo leuk,het is net of we erbij zijn.
    Ongelofelijk wat jullie allemaal meegemaakt en gezien hebben.
    Wat een horror met die spinnen,nachtmerrie!!
    Wat geweldig al die ontmoetingen met zoveel mensen,en dat jullie die man ontmoet hebben die al anderhalf jaar onderweg is,ik heb hem een aantal keren op de radio gehoord,wat een toeval.

    Heel veel plezier in Vietnam,en een fantastisch begin in 2014

    Meiden hou je haaks,
    Liefs Hein en Ria

  • 01 Januari 2014 - 18:53

    Nico:

    Hallo lieve Maartje, Mieke en als "gast"wereldreiziger Sander

    Heel gelukkig,liefdevol en gezond 2014 X X X.

    Hoop dat ook jullie een fijn feest hebben gehad met de jaarwissel,nu na een dag weer helder in de kop ?? En voor Maartje en Sander even tijd voor elkaar en samen wat rondtrekken.
    Wat ik begreep gaat Mieke zelf wat rondkijken en voor alle wens ik jullie mooie momenten,veilige tochten door het land en genieten .


    Liefs Nico

  • 03 Januari 2014 - 17:28

    Jannie P:

    Hoi Maartje ( en Mieke)
    Mooi om jullie verhalen te lezen. Bij dat natuurgeweld moest ik wel aan jullie denken. Dan is het mooi om te lezen dat het goed voor jullie verlopen is. Vandaag reageer ik maar eens, om je te feliciteren met je verjaardag. Dat zal wel een bijzondere dag zijn zo ver weg. Heel veel plezier gewenst en veel goeds gewenst voor dit nieuwe kalender- en levensjaar.
    Hartelijke groeten F+J

  • 12 Januari 2014 - 21:44

    Berna Boone:

    Fantastisch, jullie reisverslagen te lezen! Echt knap wat jullie presteren! Heel veel succes nog verder! En Mieke, als je een natte lap over een spin gooit kun je 'm met lap en al naar buiten kieperen, of durf je dat ook niet?
    Heel veel lieve groetjes van Wim en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Phong Nha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 April 2014

Zweetdruppeltje

27 Februari 2014

Time flies when you bike

20 Januari 2014

Beetje bikkelen

18 December 2013

Fijne kerst en een gelukkig 2014

07 November 2013

MiKe en MaHaTji in China
Maartje

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 1464
Totaal aantal bezoekers 59378

Voorgaande reizen:

03 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: